Ja està acabant el semestre, ara toca fer una
petita reflexió sobre el que ha canviat en nosaltres aquests quatre mesos de
classe. La veritat és que no sé per on començar per què ha canviat tot. El
primer dia de classe en van dir que havia de fer un bloc!!! Uff!! Vaig
pensar!!! I com es fa això? havia sentit parlar dels blocs però mai no n’havia
fet cap!! Doncs una setmana després ja tenia dos blocs, primer aprenentatge en
tan sols unes dies!! I ara 4 mesos després me’l miro i veig tot el que he
construït a l’assignatura de Bases, a més ho puc compartir amb tot el món a
través de internet!!
aquest era el meu ple a l'inici del curs
aquest era el meu ple a l'inici del curs
Amb
la lectura "Va de mestres" vaig
començar a reflexionar sobre el tipus de mestra que vull ser, a més de llegir
un gran llibre, conèixer una altra eina per treballar en internet, Fotopeach, eina que m’ha agradat molt, ja que
es treballa amb fotografies. Aquesta és una de les altres qüestions que han
canviat en mi des de setembre, jo utilitzava internet per al meu oci, de
vegades cercava informació però ara la trop una eina fonamental per l’educació
ja es una manera d’obrir l’escola al món.
Tampoc
pensava que em plantejaria reptes com a futura mestra ja es que estem en el
principi del canvi i hem vist a classe que encara hi ha gent que pensa que per
tenir molts llibres, o molts deures, o que memoritzant per superar proves i
finalment arribar a la universitat és la millor manera de aprendre, jo mateixa
ho pensava abans de setembre fins i tot em va estranyar, quan vam començar el curs que no tenia llibres!!!
Durant
aquest curs també he llegit molta gent que es dedica a l’educació, a mestres
com Jordi Adell, Fernando Trujillo o Miguel Ángel Santos Guerra, Isabel Solé i
com no Antoni Zabala, que ha estat pràcticament el meu company d’aprenentatge aquest curs i de la majoria dels caps de
setmana :), Montesori, Tonucci... .Amb ells he aprés el que és ser competent, a
com l’aprenentatge ha de ser significatiu, com aprendre continguts conceptuals,
continguts procedimentals i actitudinals per poder posar en pràctica tots els
coneixements que els alumnes van construir, aprendre per a la vida y com
l’avaluació ha de ser orientadora i no sancionadora, com s’ha d’avaluar un
procés i no només un examen final, que hi ha diferents mètodes d’avaluar i que
la finalitat de l’educació no sempre ha de ser la Universitat.
Respecte a l'educació infantil, sempre he pensat que és una de les etapes més importants
de la vida, que són les bases per construir la pròpia personalitat. He aprés
que qualsevol espai i temps pot ser educatiu inclús el pati o l’hora de
esmorzar pot ser aprofitada per aprendre. que hem de fomentar la creativitat,
l’autoestima i l’autoconcepte dels alumnes, que la família i l’escola han de
treballar junts, educar en la diversitat, el joc com ha eina educativa...
També
vull fer una petita reflexió sobre la unitat didàctica que em fet a classe, per mi a
set un aprenentatge procedimental, on hem pogut posar en pràctica la majoria
dels coneixements conceptuals que havíem adquirit, a més de comprendre com des
del plantejament d’una qüestió pots desenvolupar tot un procés de construcció. Parlant de "petites reflexions" també he de dir que estic aprenent poc a poc a reflexionar, de fet cada entrada em veig una millor que en la anterior. Tal vegada ningú mai m'havia fet reflexionar sobre el que havia aprés i per aixó crec que em costa un mica més que assolir coneixements. Les reflexions sobre el meu propi aprenentatge han fet que aquest sigui més significatiu que mai.
Per
anar acomiadant-me fins a la pròxima entrada, he de dir que el camí que em
queda per recórrer és molt llarg, i que el meu procés d’aprenentatge acaba de
començar però gràcies a aquesta assignatura ara sé quin tipus de mestres vull
ser i amb quina metodologia vull treballar quan sigui docent, cosa que mai
m’havia plantejat. També sé que quan acabi la Universitat pot ser em trobaré
amb persones que no estaran d’acord amb mi o amb la meva metodologia, però sé
que treballant dur, en equip amb altres docents i involucrant-me amb el canvi,
seré capaç d’aportar el meu granet d’arena a l’educació.
Aquest és el meu ple al final del curs
y per últim us deixo una petita reflexió de les meves campanyes amb les que vaig fer la unitat didàctica i jo, sobre el que ha canviat en aquestos mesos de classe.
No hay comentarios:
Publicar un comentario